Direct Physio— branding

Pilootstudie ‘Direct Physio’ onderzoekt de optimalisatie van het zorgtraject voor lage rugpijn

branding  /  print  /  socials

Om de optimalisatie van het zorgtraject voor lage rugpijn te bevorderen, werd de pilootstudie ‘Direct Physio’ in het leven geroepen. Het doel van deze studie is om de effectiviteit van directe toegang tot kinesitherapie voor patiënten met acute lage rugpijn te vergelijken met het traditionele zorgtraject. Mount Zirkel mocht voor dit onderzoek een huisstijl ontwikkelen die we implementeerden in een webontwerp, posters, affiches, een social media pakket en fietslabels. We creëerden onder andere een set aan iconen om efficiënt de lezer te bereiken. Halve cirkels, cirkels, enkele pijlen, dubbele pijlen... Door de iconen te combineren met de juiste copy kan je op een duidelijke en eenvoudige manier communiceren. De iconen staan symbool voor pijn, beweging, vooruitgang, drukpunten, doorverwijzing, snelheid... Direct Physio kwam tot stand door een samenwerking tussen Universiteit Hasselt, Universiteit Antwerpen, KU Leuven en Université Catholique de Louvain.
Disclaimer: de copy en cijfers in deze visuals zijn louter fictief en zijn niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. In een latere fase werd de copy aangepast naar het onderzoek binnen het project Direct Physio.

Kommaf— branding

branding  /  print  /  socials

Een tijdje geleden mochten we voor creatieve content studio, Kommaf een nieuwe branding ontwerpen. Na 4 jaar ondernemen en heel wat veranderingen was het voor Kommaf tijd om zich in een nieuwe huisstijl te hullen. Een leeg, wit blad dus, voor een totale rebranding!​Met spraakmakende content wil Kommaf (potentiële) klanten in beweging brengen en hen letterlijk laten spreken met én over jouw merk. Voor deze rebranding gingen we dus aan de slag met golven en schakels die staan voor de verbindingen die ze leggen tussen merken en hun doelgroepen.Op hun 4de verjaardag lanceerden ze hun nieuwe branding en gingen ze met een volkswagen busje langs bij hun klanten om te klinken op hun 4-jarig bestaan. Graaf! ​Nog graver is dat ze zelf aan de slag gingen met hun huisstijl op basis van het aangeleverde huisstijlhandboek. Zo ontwierpen ze zelf hun totebag.​Mount Zirkel neemt graag na de ontwikkeling van de branding ook het ontwerp van jouw communicatiemiddelen over, van ontwerp tot drukbegeleiding. Maar als je graag eens zelf aan de slag gaat, dan is er het huisstijlhandboek als begeleider! En dan kunnen wij alleen maar trots zijn op een mooi resultaat zoals dit.