Veelgestelde vragen

Wie ontwerpt mijn project? Team Mount Zirkel bestaat uit verschillende grafische vormvertalers met elks hun eigen expertise, stijl en interesse die passen in het plaatje van Mount Zirkel. We proberen altijd het project te linken aan de meest ideale ontwerper waarvan we denken dat het op verschillende vlakken een goede match is. Elk project zal altijd door meerdere ontwerpers bekeken worden voor we dit voorstellen. De persoon waar je het meeste mee in contact komt is dus niet per sé ook de ontwerper van de drie voorstellen. Zijn de ontwerpen bestaande ontwerpen of custom-made? Alle ontwerpen worden custom-made in lijn met de vraag, visie en missie van de opdrachtgever ontworpen. We gaan geen ontwerpen uit onze bestaande bestanden nemen. Kan ik meer dan 3 brandingvoorstellen krijgen? In het ontwerpproces en offerte zitten 3 voorstellen inbegrepen. We zijn ervan overtuigd dat dit voldoende is om tot een finale branding te komen. Als je toch meer voorstellen wil ontvangen, passen we hiervoor de initiële offerte aan. Bieden jullie ook enkel de ontwikkeling van een branding aan zonder een website of andere huisstijldragers? Zeker en vast! Uiteraard krijgen we veel voldoening van een totale uitrolling van je huisstijl ;-). Toch willen we ook de kans geven om de verderzetting zelf te doen of om dit pas enkele maanden na de ontwikkeling van de huisstijl op te starten. Kan ik een huisstijl of website laten ontwerpen bij een reeds bestaand logo dat ik al heb? Mount Zirkel gelooft in een totaalbranding van A tot Z. Een bestaand logo kan een beperking vormen in het ontwerpproces en we geloven dat zowel een logo als een huisstijl vanuit één visie tot stand komt. Daarom zullen we steeds zowel het logo als de huisstijl onder de loep nemen en werken we alleen met ontwerpen die Mount Zirkel heeft gecreëerd. Ik heb zelf al een idee en heb hier een schets van gemaakt/laten maken. Kan ik dit aanleveren zodat jullie dit digitaal natekenen? Mount Zirkel gelooft in een totaalbranding van A tot Z. Een bestaande schets kan een beperking vormen in het ontwerpproces en we geloven dat zowel een logo als een huisstijl vanuit één visie tot stand komt. Daarom zullen we steeds zowel het logo als de huisstijl onder de loep nemen omdat we ook graag werken in een stijl waar we 100% achter staan. Een schets aanleveren kan handig zijn om inspiratie op te doen en een aanzet aan ons te tonen. Wel zullen we dit nooit exact overnemen. Wat is een feedbackronde? Een feedbackronde is de aanlevering van een lijst aan feedback en correcties die je graag wil laten doorvoeren op het ontwerp. Indien deze ‘lijst’ in verschillende mails of gesprekken aangeleverd wordt, worden deze als verschillende feedbackrondes te zien. In de offerte wordt het aantal feedbackrondes altijd benoemd. We achten de voorziene feedbackrondes voldoende om tot een finaal resultaat te komen. In overleg zijn additionele feedbackrondes mogelijk aan €75/uur. Wat zijn huisstijldragers? Na de ontwikkeling van je huisstijl kan je deze laten omzetten in verschillende dragers zoals een website, visitekaartje, flyer, gadgets… Laat je hier inspireren! We helpen je graag verder bij de ontwikkeling van de huisstijldragers en maken een offerte op maat op na je briefing. Wat houdt een huisstijlhandboek in? Na afloop van het ontwerpproces en goedkeuring van het ontwerp ontvang je een huisstijlhandboek waarin de richtlijnen rond het gebruik van jouw logo en huisstijl zijn vastgelegd. Je vindt hierin de kleurencodes, de gebruikte lettertypes, waar je deze kan downloaden/aankopen... Zo kan je zelf aan de slag maar kunnen ook andere leveranciers en ontwerpers je branding consistent doorvoeren. Hoe lever ik teksten en foto’s aan? Afbeeldingen ontvangen we graag in de hoogste resolutie en dit via een Dropboxlink of Wetransferlink. Teksten worden aangeleverd in Word.

Wie ontwerpt en ontwikkelt mijn website? Het ontwerpproces van de website start na aanlevering van alle beelden, gecorrigeerde teksten door de opdrachtgever en na ontwikkeling van de huisstijl door Mount Zirkel. Voor de ontwikkeling van de website werkt Mount Zirkel samen met een gespecialiseerde partner die de Mount Zirkel stijl begrijpt en deze kan omzetten in een goed functionerende website in Wordpress en op verschillende schermformaten. Waarom werken jullie met een externe partner voor de ontwikkeling van websites? Voor de ontwikkeling van de website werkt Mount Zirkel samen met een gespecialiseerde partner die de Mount Zirkel stijl begrijpt en deze kan omzetten in een goed functionerende website.Mount Zirkel is een grafisch bureau met expertise in ontwerp. De technische uitvoering laten we over aan een bureau gespecialiseerd in de ontwikkeling van de website. Schoenmaker blijf bij je leest! :) Kan ik ook zelf een webontwikkelaar aanreiken? Voor de ontwikkeling van de website werkt Mount Zirkel samen met een gespecialiseerde partner die de Mount Zirkel stijl begrijpt en deze kan omzetten in een goed functionerende website. We zijn perfect op elkaar ingespeeld. Een eigen webontwikkelaar aanreiken kan natuurlijk ook! In dit geval zal Mount Zirkel enkel de designs aanleveren in Figma en jpg zodat je dit verder kan opnemen met je eigen partner. Mount Zirkel volgt in dit geval de ontwikkeling niet verder op. Hoe verloopt zo’n ontwerpproces van een website? Mount Zirkel ontwerpt na jouw aanlevering van alle gecorrigeerde teksten en afbeeldingen de volledige website op maat. We starten pas na de volledige ontwikkeling van je branding (door Mount Zirkel). Mount Zirkel voorziet voor elke pagina een custom design. Zo weet je perfect hoe de volledige website er zal uitzien voor de webontwikkelaar met de ontwikkeling start. Elk ontwerp omvat 2 feedbackrondes.Na jouw finale goedkeuring op het ontwerp, brieft Mount Zirkel de volledige website aan webontwikkelaar Studio Calypso die de website op verschillende schermformaten ontwikkelt in Wordpress. Na het ontwikkelen volgt een presentatie van de ontwikkelde website met vervolgens nog één feedbackronde om de nodige details bij te werken. Mount Zirkel volgt alle fases mee op. Hoeveel secties en elementen zijn er inbegrepen in de prijs van één websitepagina?  In de opbouw van elke pagina zitten max. 3 secties inbegrepen. Een sectie wordt bepaald door het beginnen van een nieuwe titel, een divider of een afwisselende achtergrondkleur. In elke sectie zijn tot 4 single elementen of 1 multi element inbegrepen. Voorbeelden van een single element kunnen zijn: een heading voor titel titel, heading voor ondertitel met andere opmaak, paragraaf tekstblok, single media afbeelding, single media video, single media audio. Voorbeelden van een multi element kunnen zijn: posts feed voor producten, portfolio of blog die een lijst thumbnails toont, media gallery…Wil je graag meer secties laten ontwerpen en ontwikkelen? Dat kan zeker. Op basis van je ontwerpvraag maken we een nieuwe offerte op. Hou er dus rekening mee dat na de aanlevering van je teksten en afbeeldingen, we samen het initiële prijsvoorstel kunnen herbekijken. Kunnen jullie de website ook ontwerpen zonder dat de foto’s en teksten zijn aangeleverd? Uit ervaring weten we dat een ontwerpproces zonder aangeleverde input een langer en complexer proces wordt. Daarom gaan we enkel aan de slag na aanlevering van de gecorrigeerde teksten en afbeeldingen. Kan ik tijdens de feedbackrondes op ontwerp ook correcties op tekst meegeven? Het ontwerpproces van de website start na aanlevering van alle gecorrigeerde teksten. We gaan ervan uit dat dit de finale teksten zijn en grote tekstblokken niet meer worden gewijzigd. Uiteraard zijn kleine aanpassingen in tekst nog mogelijke tijdens het ontwerpproces. Tijdens het ontwikkelproces door Studio Calypso is dit niet meer mogelijk maar je kan na de oplevering zelf altijd tekst aanpassen. Indien je hulp nodig hebt bij je teksten, kunnen we je doorverwijzen naar een copywriter. Wat houdt de presentatie van de ontwikkelde website in en hoe lever ik feedback aan? Nadat Mount Zirkel het goedgekeurde ontwerp heeft gebrieft aan Studio Calypso is de doorlooptijd om de website te ontwikkelen 7 weken. Na deze 7 weken volgt de eerste presentatie van jouw ontwikkelde website waarop Studio Calypso met jou en Mount Zirkel door de gehele website gaat. Na deze presentatie ontvang je een link waarop je de website kan bekijken en feedback kan verzamelen. Ook Mount Zirkel zal nog in detail door de website gaan. Samen bezorgen we één Word-document aan Studio Calypso met alle gebundelde feedback per pagina en dit zowel voor de desktopversie als de mobiele versie. Ga dus zeker in detail door de gehele website want een tweede of derde feedbackronde zit niet inbegrepen in de voorziene offerte. Wel kan deze aangevraagd worden. De werkuren buiten deze inbegrepen feedbackronde worden gefactureerd aan €75/uur. De deadline van de definitieve oplevering zal dan herbekeken worden. Wanneer kan ik de website lanceren na de presentatie van de ontwikkelde website? Na de presentatie (dit is de eerste keer dat je de website ziet) verzamel je samen met Mount Zirkel alle feedback in een gebundeld Word-document. De tijd die Studio Calypso nodig heeft voor deze kleine aanpassingen is ongeveer 15 dagen. Nadat alle feedback verwerkt is, wordt de finale website opgeleverd. Deze oplevering gebeurt samen met een videotraining met je projectverantwoordelijke gevolgd door een onbeperkt Q&A moment. Afhankelijk van hoeveel tijd je hierna zelf nodig hebt om zaken zoals producten of blog berichten toe te voegen kan elke zaterdag die hierop volgt je website online onder voorbehoud dat de verhuis van je domeinnaam reeds voltooid is en alle openstaande facturen betaald zijn. Kan ik in de feedbackronde naar Studio Calypso toe ook correcties op tekst meegeven? De feedbackronde op de ontwikkelde website is enkel voorbehouden voor technische aanpassingen. Tekstcorrecties zijn niet inbegrepen en kan je zelf aanpassen na de volledige oplevering en training rond het beheer van de website. Waar, wanneer en met wie vindt de eerste presentatie van mijn ontwikkelde website plaats? Bij de presentatie van de eerste ontwikkelde versie van de website zijn alle partijen aanwezig: de opdrachtgever (jij dus ;-)), de contactpersoon bij Studio Calypso en team Mount Zirkel. We houden een digitale meeting of spreken af bij Studio Calypso ter plaatse (Antwerpen). Deze meeting vindt plaats op een donderdag. Na deze eerste oplevering van de ontwikkelde website volgt één feedbackronde. Wordt de website responsief gebouwd? De website wordt altijd responsief gebouwd door Studio Calypso zodat je website compatibel is op verschillende schermformaten. Krijg ik tijdens het ontwerpproces al te zien hoe de mobiele versie eruit zal zien? Tijdens het ontwerpproces krijg je enkel de desktopversie te zien. Studio Calypso laat je tijdens de eerste presentatie van de ontwikkelde website dan ook de mobiele versie zien. In welk systeem wordt de website ontwikkeld?  Studio Calypso ontwikkelt alle websites in Wordpress. Om op een kostenefficiënte manier sites en shops te kunnen ontwikkelen werkt Studio Calypso exclusief met de bouwstenen van het Popeye™ framework waarvan Wordpress de basis vormt. Ze gebruiken WordPress omdat het voor jou gemakkelijk is om dit zelf te updaten (Studio Calypso laat je zien hoe) of voor Studio Calypso om in de toekomst extra pagina's toe te voegen. Ontwikkelen jullie ook websites in andere systemen zoals Wix, Squarespace…? Alle ontwerpen van Mount Zirkel worden enkel omgezet in Wordpress websites. Kan ik zelf de website aanpassen? Na de oplevering van de finale website, krijg je een korte videotraining waarin de projectverantwoordelijke van Studio Calypso je leert hoe je teksten en foto’s kan aanpassen. Voor grote ontwerpwijzigingen na de oplevering van de website, kan je bij Mount Zirkel terecht. Wat als ik nog vragen hebt na de Wordpresstraining die door Studio Calypso wordt gegeven?  Heb je toch nog vragen na de training? Dan krijg je 30 dagen gratis ondersteuning als aanvulling om kosteloos vragen te stellen over het beheren van je site, shop, producten en bestellingen. Wat is wel en niet inbegrepen in de 30 dagen gratis ondersteuning na oplevering van de website? Hierin is ondersteuning inbegrepen op wijzigen en toevoegen van tekst, foto’s, producten en mediagallerijen voor elementen die door één van de medewerkers van Studio Calypso werden gecreëerd. Wat niet is ingebrepen: Een ontwerpwijziging door Mount Zirkel. Ondersteuning op pagebuilder functionaliteiten die niet door één van de Calypso medewerkers werden gebruikt bij de creatie van je project.  Ondersteuning op het zelf toevoegen van nieuwe structuren of elementen die afwijken van het opgeleverde project. Globale aanpassingen maken in de theme options.  De kost per werkuur voor ondersteuning bedraagt €75. De kost per werkuur voor ontwikkeling bedraagt €150. De ontwerpkost voor een nieuwe pagina is op aanvraag. Wat is wel/niet ingebrepen in de 365 dagen reparatie garantie? Bij elke nieuw installatie van een betalende plugin of bij elke nieuwe shop/site/folio krijg je 365 dagen garantie op reparaties die zouden moeten worden uitgevoerd in geval er zich een conflict voordoet in de code van wordpress/woocommerce/thema/plugins die door Studio Calypso geïnstalleerd werden. Indien er door jezelf of iemand van je team op de installatie wijzigingen aangebracht worden die aan de oorzaak van een reparatie kunnen liggen zoals zelf toevoegen van code snippets of plugins vervalt deze garantie. Kan ik ook een e-mailadres laten aanmaken? Zeker en vast! Je kan via mail doorgeven aan de projectverantwoordelijke van Studio Calypso welk e-mailadres je wil laten aanmaken. Je krijgt daarna een handig instructiemailtje toegestuurd hoe je je e-mailadres kan installeren. Waarom moet ik mijn domeinnaam verhuizen naar Studio Calypso? Een actief Popeye™ hosting abonnement is vereist om uw site of shop te kunnen weergeven. Om op een kostenefficiënte manier sites en shops te kunnen ontwikkelen werkt Studio Calypso exclusief met de bouwstenen van het Popeye™ framework waarvan Wordpress de basis vormt.De Popeye™ programmeercode, plugins en bijhorende bulklicenties die gebruikt worden om sites en shops te ontwikkelen zitten in de prijs van uw hosting inbegrepen en zijn auteursrechtelijk beschermd waardoor ze niet kunnen worden overgedragen naar andere servers Hoeveel kost de verhuis van mijn domeinnaam naar Studio Calypso? Om ervoor te zorgen dat er niets technisch in de weg staat van je lanceringsdatum raden we aan om, in het geval je domeinnaam reeds door een andere agent geregistreerd is, uw domeinnaam naar Studio Calypso te verhuizen vanaf €1.9 p/m. Hiervoor dien je enkel de verhuiscode van je domeinnaam op te vragen bij je huidige leverancier en aan Studio Calypso te bezorgen. Hoeveel kost de hosting van mijn domeinnaam? Een actief Popeye™ hosting abonnement is vereist om uw site of shop te kunnen weergeven. De offerte die je ontvangt voor het ontwerp en ontwikkeling van je website is exclusief hosting (€24 p/m voor site of €42 voor shop). Dit hosting pakket bevat gratis installatie van Wordpress, gratis installatie/licentiekost thema, hosted webfonts en wprocket/wpmu plug-in kit. Hoe kom ik aan de verhuiscode van mijn domeinnaam? Hiervoor dien je de verhuiscode van je domeinnaam op te vragen bij je huidige leverancier en aan Studio Calypso te bezorgen. Indien je hulp nodig hebt bij het aanvragen van deze code helpt Studio Calypso je graag verder. Mochten er reeds mailboxen aan je domeinnaam gekoppeld zijn raden we aan om dit vooraf te laten weten aan Studio Calypso zodat hun systeembeheerders voor je kunnen nakijken of je mailbox(en) gemigreerd moet(en) worden om na de verhuis van je domeinnaam e-mail te blijven ontvangen. Wanneer kan ik de verhuis van mijn website voltooien zodat hij online kan? De migratie kan ingeland worden op de tweede zaterdag die volgt op de betaaldatum van de slotfactuur. De slotfactuur ontvang je 21 dagen voor het de eerste presentatie van de ontwikkelde website. Indien je een bepaalde datum voor ogen hebt, kan je dit meegeven tijdens deze presentatie en kan Studio Calypso dit inplannen. Zet Studio Calypso alle blogposts, portfolio elementen of producten in de webshop klaar? Studio Calypso zet één voorbeeld van een blogpost, portfolio element of product klaar. Je zal zelf na oplevering van de website deze elementen kunnen kopiëren en aanpassen nadat Studio Calypso een korte videotraining heeft gegeven. Reken dus zeker nog even tijd na de oplevering en feedbackronde voor jezelf om de website aan te vullen voor je kan lanceren. Met welk webshopsysteem werkt studio Calypso? Studio Calypso bouwt je webshop in Woocommerce. Kan ik mijn website van een Popeye™ managed hosting (Popeye™ Wordpress systeem van Calypso) verhuizen naar een klassieke hosting bij een andere hosting provider Ja, dit is mogelijk. Wordpress is een open-source platform en het is mogelijk om je Wordpress/Woocommerce installatie naar een andere hosting provider te verhuizen. Wat je niet mee kan verhuizen is je Popeye™ essential plugin bundle en eventuele aanvullende Popeye™ verified plugins die je kan laten installeren om de basisfunctionaliteit van je essential plugin bundle uit te breiden. Om een verhuis op te starten kunnen we je website van limited admin toegang naar classic admin toegang laten omzetten van een Popeye™ Wordpress installatie naar een klassieke Wordpress installatie door het verwijderen van de Popeye™ plugins.  Aan deze conversie is een eenmalige kost van €250 gekoppeld, de oplevering hiervan gebeurd op een alternatief adres dat eindigt op .popeye.cloud en 30 dagen beschikbaar blijft zodat je voldoende tijd hebt om een alternatief te laten zoeken voor de verwijderde Popeye™ plugins. Welke plugins zitten er standaard inbegrepen in de ontwikkeling van mijn website? + akismet (Popeye™ antispam plugin)+ wprocket (Popeye™ performance plugin)+ defender pro (Popeye™ security plugin)+ smartcrawl (Popeye™ seo plugin)+ smush (Popeye™ seo image related google recommendations) Welke plugins kan ik additioneel laten toevoegen aan mijn website tegen een meerkost? Popeye™ verified plugins for shop options+ gift cards (€9.90 p/m)+ wishlist (€9.90 p/m)+ abandoned cart (€9.90 p/m)+ out of stock waiting list (€9.90 p/m)+ ads connector for ig/fb en google shopping (€9.90 p/m)+ invoice pdf (€9.90 p/m)+ pricing pro (€9.90 p/m)+ currency pro (€9.90 p/m)+ checkout pro (€9.90 p/m)+ shipping pro (€9.90 p/m)+ thank you pro (€9.90 p/m)+ e-mail pro (€9.90 p/m)+ product add-ons (€9.90 p/m)+ membership (€14.90 p/m)Popeye™ verified plugins for shop b2b options+ user restrictions (€9.90 p/m)+ user discount (€9.90 p/m)Popeye™ verified plugins for site options+ xl teams (€9.90 p/m)+ xl jobs (€9.90 p/m)

Krijg ik de bronbestanden in handen?  Bronbestanden zoals Indesign-, Photoshop-, Illustrator- en RAW-bestanden worden niet overgedragen aan de opdrachtgever, tenzij anders vermeld in de offerte. Indien anders vermeld, wordt voor het overdragen van deze bestanden een meerkost gerekend. De opdrachtgever krijgt wel altijd de digitale en drukklare pdf’s in handen. De bronbestanden van een social media pakket ontvang je wel altijd in Indesign. Wie heeft de rechten van het ontwerp? Na een afgerond grafisch proces en betaling van de factuur is de opdrachtgever eigenaar van het grafisch ontwerp. Dat wil zeggen dat de opdrachtgever onbeperkt gebruikersrecht heeft. De auteursrechten blijven eigendom van Mount Zirkel. Dat wil zeggen dat de opdrachtgever het grafisch ontwerp niet zonder toestemming kan veranderen of doorverkopen. Ontwerpen jullie in Canva zodat ik zelf ook later de ontwerpen kan aanpassen? We ontwerpen als professionele designers niet in Canva. Enkel het Adobe pakket wordt gebruikt. Enkel social media pakketten worden op vraag en met een meerkost omgezet naar Canva. De bronbestanden van een social media pakket ontvang je wel altijd in Indesign. Wat is een vectorieel logo? Een afbeelding, zoals een JPEG of PNG, bestaat normaal gezien uit pixels in een raster, elk met hun eigen kleur.Vectoren zijn afbeeldingen die niet uit pixels bestaan, maar uit punten en lijnen. Je kan ze oneindig vergroten zonder dat ze kwaliteit verliezen, goed voor een visitekaartje maar ook op een grote bache op je gevel. Logo’s worden bij voorkeur vectorieel gemaakt in Illustrator en bewaard onder .ai of .eps. Wat is CMYK, RGB en HEX? RGB staat voor Rood, Groen en Blauw en wordt gebruikt voor digitale ontwerpen en dus beeldschermen.Een Hex-code is de code van een bepaalde kleur in HTML, deze zijn dus ook specifiek voor je beeldscherm. Een hex-code bestaat uit 6 cijfers die duidelijk maken om welke kleur het gaat en begint altijd met een #.Printers en drukmachines werken met inkt op basis van CMYK kleuren. Om de juiste kleuren te krijgen moet je ontwerp dus in CMYK zijn, of naar CMYK kleuren omgezet worden. CMYK staat voor Cyaan Magenta Yellow en Black. Deze 4 kleuren worden gemengd tot één kleur. Je kan met CMYK niet zo fel gaan als bij RGB (waar alles mogelijk is). Wat zijn pantonekleuren? PMS (Pantone Matching System) is een universeel en gestandaardiseerd systeem om kleuren te benoemen. Pantone-kleuren worden vóóraf gemengd uit acht basiskleuren, terwijl bij CMYK-kleuren het mengproces gebeurt in de drukpers. Sommige kleuren kunnen niet uit CMYK gemaakt worden en daarom neem je beter een Pantonekleur zoals bvb. feloranje, fluo, zilver… Pantone wordt meestal nog gebruikt bij drukwerk in 2 kleuren zoals briefpapier. Van Pantonekleuren vind je ook verschillende Pantonewaaiers terug, zeer handig om een kleur te bepalen. We bepalen samen met jou graag de gewenste pantonekleur op basis van onze waaiers.

Moet ik de ontwerpen zelf in druk laten gaan of helpen jullie hierbij? Mount Zirkel werkt samen met vaste drukker en reikt je per project een offerte voor drukwerk aan. We volgen jouw drukwerk van A tot Z op indien je met een Mount Zirkel partner samenwerkt. Dit betekent dat we de kostprijs voor het drukwerk opvragen, het bestand in druk laten gaan na jouw goedkeuring en opvolgen tot het drukwerk bij jou wordt geleverd of afgehaald wordt. De facturatie van het drukwerk loopt dan ook via Mount Zirkel. Kan ik ook samenwerken met een eigen drukker? Natuurlijk! Je krijgt na de goedkeuring van het ontwerp de drukklare pdf’s toegestuurd. Je kan deze dan zelf bij een uitgekozen drukker in druk laten gaan. Mount Zirkel volgt het gehele proces dan niet mee op. Wat als het drukwerk niet naar wens is? Mount Zirkel werkt met vaste drukkers waarvan we de kwaliteit en samenwerking 100% vertrouwen. Mocht er toch een probleempje zijn, meld het ons zeker. We onderzoeken samen met jou en de drukker het probleem en de herkomst en gaan samen op zoek naar een oplossing. Indien het drukwerk werd gedrukt door een drukker die niet gekend is onder de vaste Mount Zirkel drukkers, kunnen we helaas deze oplossing niet aanbieden. Wel bieden we graag tegen betaling een nieuwe drukgang aan bij één van onze vaste drukkers. Wat als ik een goed voor druk heb gegeven maar toch nog iets wil wijzigen? Het goedkeuren van een ontwerp voor druk betekent dat Mount Zirkel bijna onmiddellijk het drukwerk naar de drukker verstuurt. Mocht er toch nog een wijziging nodig zijn, bel je ons best snel even op. Dan kijken we of we de drukgang nog kunnen tegenhouden en de wijziging kunnen maken. Hou er wel rekening mee dat de finale oplevering van het drukwerk verlaat kan worden. Wat is foliedruk, letterpress, blindruk? Foliedruk is een ambachtelijke druktechniek waarbij met behulp van warmte een laagje folie in de kaart wordt gedrukt. Het indrukken gebeurt met een stempel die speciaal voor het kaartje aangemaakt wordt. Gekende folies zijn goudfolie, koperfolie, zilverfolie en rosé-goudfolie, maar ook blauwe, groene, rode, paarse, … folies zijn mogelijk! In tegenstelling tot inkt is folie 100% dekkend.Bij letterpress wordt de tekst of tekening in de kaart gedrukt met een kleur naar keuze. Deze druktechniek zorgt dan ook voor een mooi en voelbaar reliëf in de kaart. Dit geeft het kaartje een unieke uitstraling.Bij blinddruk wordt de info blanco in de kaart gedrukt, zonder inkt dus. Deze techniek komt het beste tot zijn recht op extradik papier.Mount Zirkel reikt je graag de juiste druktechniek aan. Gestreken en ongestreken papier: wat is het verschil? Gestreken of coated papier is het gladde papiertje dat je kent van de gemiddelde flyer. Het papier is voorzien van een coating of strijklaag die ervoor zorgt dat het papier glad wordt. Hierdoor is het papier beter te bedrukken. Deze papiersoort zie je vaak bij glossy magazines en flyers.Ongestreken papier wordt ook wel uncoated papier genoemd en is in de kern hetzelfde als gestreken papier, maar dan zonder het laagje coating. Daardoor kan deze soort een structuurtje hebben. Het is wat ruwer. Ongestreken papier is dan ook goed beschrijf- en bestempelbaar omdat het de inkt een beetje opneemt. Het heeft een duurdere en speciale look, een gestreken papier is meer ‘gewoon’ papier.

Wat is de doorlooptijd van een branding, webdesign en webontwikkeling? Branding: reken minimum 2 maanden vanaf de kick-off meeting tot de oplevering van je logo en huisstijlhandboekWebdesign: Na de ontwikkeling van de branding volgt het ontwerp van de website. Reken hiervoor ongeveer 1 maand tijd.Webontwikkeling: Na het ontwerpproces gaan de ontwerpen naar de webontwikkelaar die in een 7-tal weken de designs omzet naar een goed functionerende website. Na deze 7 weken bekijken we met alle partijen de website voor een eerste keer op verschillende schermformaten om de laatste feedback door te geven. Vanaf het moment dat we de laatste feedback op de ontwikkelde website doorgeven, moet je ongeveer 15 dagen rekenen tot de correcties zijn doorgevoerd. Hou er ook rekening mee dat je zelf nog blogposts, portfolio elementen en webshop items moet toevoegen. Wanneer wordt mijn project ingepland na goedkeuring van de offerte? De Mount Zirkel agenda loopt meestal een tweetal maanden vooruit. Van zodra je de offerte goedkeurt, wordt de kick-off ongeveer 2 maanden nadien gepland. Hoe wordt mijn project ingepland? Op het begin van een samenwerking bespreken we welke deadline voor beide partijen haalbaar is en in lijn ligt met de verwachtingen. We stellen voor jouw project een gedetailleerde tijdlijn op zodat je exact weet wanneer een nieuw voorstel binnenkomt of wanneer jij teksten, afbeeldingen of feedback moet aanleveren. Deze planning is tot op de dag vastgelegd. Wat als je als opdrachtgever de teksten, afbeeldingen of feedback niet kan aanleveren op de afgesproken datum? We bekijken samen op basis van welke timing wel haalbaar is de planning opnieuw. We proberen altijd te mikken op de afgesproken finale deadline afhankelijk van de vertraging van de aanlevering van de ontbrekende zaken. Hou er wel rekening mee dat we de finale afgesproken datum hierdoor altijd opgeschoven kan worden.

Wanneer en hoe betaal ik voor het gedane grafische werk? Mits anders overeengekomen zijn alle facturen betaalbaar binnen de 15 kalenderdagen na factuurdatum op het vermelde rekeningnummer.De afrekening zal opgedeeld worden in twee luiken.luik 1: Aan de start van het project, na de ondertekening van de overeenkomst, krijg je een voorschotfactuur toegestuurd van 40% op het totaal overeengekomen offertebedrag.luik 2: De finale factuur van 60% wordt voor brandings en andere grafische projecten verstuurd na oplevering. Voor websites wordt de finale factuur opgemaakt 3 weken voor de eerste presentatie van de ontwikkelde website. Voor website is de betaling van dit saldo op voorhand vereist om de migratie op te starten en het project aan je domeinnaam te koppelen. Kan ik de betalingen spreiden en dus in meerdere schijven dan de 2 voorziene schijven betalen? Natuurlijk. Geef ons een seintje in welke schijven je zou willen betalen en we bekijken de mogelijkheid hiervan!