ChemMEN — branding

ChemMEN haalt drugspreventie uit de taboesfeer

branding  /  website

Een serieus thema uit de taboesfeer halen door een visueel prikkelende branding uit te werken die tegelijk sensibiliserend en informatief is. Die vraag kreeg Mount Zirkel voorgeschoteld door Free Clinic VZW voor het project ChemMEN. Free Clinic biedt mensen die (illegale) middelen gebruiken zowel psychologische begeleiding als praktische ondersteuning aan. ChemMEN richt zich, als preventieproject, specifiek op mannen die drugs nemen om daarna seks met elkaar te hebben. Zij kunnen er terecht voor info of advies over seks, middelen, het gebruik alsook de gevolgen ervan. Drugs zijn een complex thema. Enerzijds roepen ze party en underground vibes op, maar anderzijds kan het gebruik ervan serieuze consequenties hebben. Mount Zirkel gaf het project een sterke visuele identiteit in de underground sfeer zonder het thema te donker of de projectwerking te droog te maken. De speelse iconen spreken visueel aan en maken het onderwerp net iets toegankelijker. En dat is niet toevallig ook de eerste cruciale stap van preventie.
Web development door Studio Calypso

ChemMEN— branding

branding  /  website

Een serieus thema uit de taboesfeer halen door een visueel prikkelende branding uit te werken die tegelijk sensibiliserend en informatief is. Die vraag kreeg Mount Zirkel voorgeschoteld door Free Clinic VZW voor het project ChemMEN. Free Clinic biedt mensen die (illegale) middelen gebruiken zowel psychologische begeleiding als praktische ondersteuning aan. ChemMEN richt zich, als preventieproject, specifiek op mannen die drugs nemen om daarna seks met elkaar te hebben. Zij kunnen er terecht voor info of advies over seks, middelen, het gebruik alsook de gevolgen ervan. Drugs zijn een complex thema. Enerzijds roepen ze party en underground vibes op, maar anderzijds kan het gebruik ervan serieuze consequenties hebben. Mount Zirkel gaf het project een sterke visuele identiteit in de underground sfeer zonder het thema te donker of de projectwerking te droog te maken. De speelse iconen spreken visueel aan en maken het onderwerp net iets toegankelijker. En dat is niet toevallig ook de eerste cruciale stap van preventie.
Web development door Studio Calypso